woensdag 19 juni 2013

Review: Yves Rocher Reinigingsmelk!

Hello people!


Vandaag een review over de reinigingsmelk van Yves Rocher. Ik heb 'm vandaag in de bus gehad, dus het is ook voor mij een nieuw product! Ik ben erg benieuwd. Deze reinigingsmelk is geschikt voor de gevoelige huid. Volgens de flacon is hij zonder kleurstoffen én niet op dieren getest. Dat is altijd een enorme plus, niet? Ook is het flesje recyclebaar. Zo ziet ie eruit:



Volgens de verpakking zit er wel parfum in, maar deze staat bijna achteraan in de ingrediëntenlijst. Hij ruikt ook vrij neutraal. Hij heeft wel een béétje die typische reinigingsmelk-geur. :) Ik heb even wat op m'n hand gedaan om de consistentie te testen:



Hij is iets dikker dan ik verwacht had, maar hij glijdt evenwel van m'n hand af zodra hij in contact komt met m'n huid. Niet bijzonder, maar ook niet slecht. Meestal is dat toch handiger doseren dan dat hele dunne spul.
Ik ben vandaag trouwens voor een green-eye-look gegaan, dat vind ik altijd leuk bij bruine ogen!



Nu eens kijken of hij goed reinigt, want daar gaat het tenslotte om!
Ik heb vandaag speciaal waterproof eyeliner en mascara gebruikt, dus ik ben heel benieuwd hoe hij daar mee omgaat! Ik doe wat reinigingsmelk op een wattenschijfje (niet té weinig, maar het watje moet ook niet zwemmen), hou het een paar seconden op m'n oog en maak ronddraaiende bewegingen;



Zo, dat is vrij indrukwekkend! Na nog een paar keer gewreven te hebben is AL m'n oogmake up eraf, inclusief waterproof eyeliner en mascara. Na nog een paar keer wrijven en nog een wattenschijfje te gebruiken is al m'n make-up er af!



Ik heb 2 wattenschijfjes gebruikt, beide aan één kant met een beetje reinigingsmelk zo groot als een pinda/kleine knikker;



Ik voel absoluut geen irritatie aan m'n ogen en zie ook geen waas, groot pluspunt!
Alleen zo'n 10-15 minuutjes na het reinigen kreeg ik -alleen aan m'n wangen- een iets trekkerig/droog gevoel. Dit kan zijn omdat m'n huid even moet wennen. Dit gevoel bleef zo'n 5 minuutjes. Mocht het zo blijven de komende dagen pas ik zeker de review aan!
Maar al met al ben ik heel tevreden!


Conclusie;


Score 7,5/10!


Pluspunten;

-niet waterig, goeie dikke consistentie dus makkelijk doseren
-haalt de make-up er makkelijk af
-geen irritatie aan de ogen
-geen chemische geur
-niet getest op dieren!

Minpunten;

-niet goedkoop, normale prijs is €8,90 voor 150 ml
-huid voelde 10-15 minuten na het reinigen iets trekkerig aan


Hopelijk vonden jullie deze review leuk en/of nuttig! Dankjewel voor het lezen!! :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten