maandag 24 juni 2013

Review en Look: Catrice Absolute Nude Eyeshadow Palette!

Hoi hoi!


Catrice, het bekende budgetmerk, komt met steeds meer nieuwe en interessante producten op de markt. Vandaag wil ik het graag hebben over het Catrice Absolute Nude Eyeshadow Palette!
Dit is ie dan;


Zoals de naam al zegt, dit palette is bedoeld om een dagelijkse, nude look te creëren.
Zo kun je goed de inhoud zien;


Zoals jullie kunnen zien, heb ik alle kleurtjes al een paar keer gebruikt. De applicator die je op de foto ziet, is de applicator die origineel in het doosje zit. Ik lees vaak dat makeup-artiesten deze sponsapplicators niet gebruiken, maar ik vind ze soms wel handig. Op de achterkant van het doosje staat een tekeningetje, zodat je meteen een idee krijgt van hoe je een nude look kunt maken.
In het doosje zitten dus zes zachte bruintinten. Zo zien ze er uit op mijn hand;


Ik heb de kleuren geswatcht in de volgorde waarop ze in het doosje zitten. Alle kleuren zijn een ietsje glitterig of shimmery, dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Nu gaan we een look maken! Ik doe eerst de meest linkse kleur net onder m'n wenkbrauw;


Dit is dus een soort highlighter. Vaak doe ik ook een beetje in m'n binnenste ooghoek, dit geeft een mooi 'open' effect.
Hierna doe ik de 4e kleur, een beetje goudbruin, op m'n gehele ooglid;


Dit is zeg maar de basiskleur. Nu neem ik de 3e kleur, en breng deze aan in m'n arcadeboog;


Dit is één van m'n favoriete kleuren in het palette, een zacht roodbruin. Maak je geen zorgen als het er een beetje raar uitziet, straks gaan we de kleur nog 'blenden'. Dat betekent dat we zorgen dat de kleuren mooi in elkaar overlopen.
Ik neem nu de donkerste kleur, nummer 6, en maak een soort driehoek in m'n buitenste ooghoek;


Nu blenden we alles met een schoon, zacht kwastje. Ik gebruik de Smokey Eyes Brush van Essence. Werk van de highlighter naar beneden, en de donkere kleur naar binnen. Ik doe dat laatste met een lichtjes draaiende beweging.
Nu werken we het af met eyeliner of oogpotlood en mascara!


Zo zie je goed het verschil tussen mijn opgemaakte en 'naakte' oog:



Wat vinden jullie ervan? Ik vind het wel mooi, al hadden de kleuren iets meer gepigmenteerd mogen zijn. Maar het doet wat het belooft; je hebt een mooie nude look!
Ik vind dat deze look voor eigenlijk alle oogkleuren wel geschikt is. Het geeft je een mooie leuk voor elke dag, als je geen zin hebt in felle kleurtjes, maar er wel verzorgd en fris wilt uitzien. De kleuren blijven, met een primer, ook prima heel de dag zitten. Dus ondanks dat de kleurpigmentatie niet alles is, grijp ik toch vaker terug naar dit palette!

 

Conclusie;


 

Score: 7/10

 

Pluspunten;


-doet wat het belooft, geeft een mooie nude look
-geschikt voor alle oogkleuren
-goedkoop (€4,99 bij Kruidvat)

 

Minpunten;


-de kleuren zijn allemaal een beetje glimmend of glitterig
-je pigmentatie is niet van alle kleuren super


Hopelijk hebben jullie het weer graag gelezen! :-)
Tot snel!
X








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten