zondag 23 juni 2013

BeautyTip: Dagelijkse Natuurlijke Teint!

Hoi allemaal!


Misschien zijn jullie zoals mij, en dragen jullie liever niet dagelijks foundation. Ik ben nog niet zo 'bedreven' in het foundation aanbrengen, dus ik vind het te veel moeite om elke ochtend te doen. Ik hou nogal van slapen, dus ik slaap liever 5 minuten langer. ;-)
Maar natuurlijk willen we wel een egale, naturelle look. Dus vandaag laat ik jullie zien hoe ik dat doe!
Deze producten heb je nodig;


- Concealer
- Foundation Poeder, of een vrij dekkende compact poeder (ik geef de voorkeur aan minerale poeder)
- Bronzer
- Blush
- Blushborstel of middelgrote poederkwast
- Kabuki Brush of grote poederkwast met dicht op elkaar staande haren
- Grote losse poederkwast

Ik gebruik minerale poeder van de Action (Merk MAX), de rest van de producten is van Essence.

Begin met een schoon, gehydrateerd gezicht;


Breng een beetje concealer aan op de plaatsen waar je het kunt gebruiken. In mijn geval is dat net langs m'n neusvleugels, een beetje op m'n kin, en ook wat op rode plekjes op m'n wangen. Soms doe ik ook wat onder m'n ogen, afhankelijk van hoe goed ik heb geslapen. :-) Ik breng de concealer in 'veegjes' aan en dep 'm dan in m'n huid;


Daarna gaan we poeder aanbrengen met de Kabuki kwast! 'Dip' de kwast in de poeder en breng de poeder met grote, ronddraaiende bewegingen aan;


Voor een goede dekking is het belangrijk om een borstel te gebruiken met dicht op elkaar staande haren. Je zou eventueel ook een sponsje of poederdons kunnen gebruiken, en dit dan een beetje 'uitvegen' met een losse poederkwast. Dit is het effect met alleen concealer, foundation poeder en de Kabuki kwast;


Dat ziet er al veel egaler uit! Nu gaan we een beetje meer leven in de brouwerij brengen én ons gezicht 'shapen'. Hiermee laat je je gezicht smaller lijken. Ik gebruik een schuin afgesneden blushborstel om mijn gezicht te shapen, dat werkt iets preciezer. Dat is de roze/zwarte borstel op de foto. Breng een beetje bronzer aan net onder de appeltjes van je wangen en boven de kaaklijn. Als je je wangen wat naar binnen zuigt, moet je de bronzer in het diepste gedeelte aanbrengen;


Breng de bronzer een beetje schuin naar boven aan. Ik breng ook wat aan op m'n slapen, ook dit shaped m'n gezicht. Voor een sunkissed-look breng je ook wat bronzer aan op je voorhoofd, het puntje van je neus en je kin. Niet overdrijven! Dan gaan we verder met de laatste stap, de blush. Ik hoor vaak dat je blush op de appeltjes van je wangen aan moet brengen. (lachen, en de blush op het dikste gedeelte van je wangen aanbrengen) Dit doe ik ook vaak, en er is in principe niks mis mee. Maar waar mensen vaak geen rekening mee houden; als je lacht en je brengt blush aan, 'zakt' de blush naar beneden als je stopt met lachen! Dit is vaker het geval als je wat ouder bent. Daarom is het soms beter om de blush ietsje hoger aan te brengen, OP je jukbeenderen;


Maak ook met de blush een 'streepje' dat wat naar boven gaat, en iets op je slapen uitloopt. Blend de blush en bronzer met een grote losse poederkwast;


Desgewenst kun je helemaal boven op je jukbeenderen nog een beetje highlighter gebruiken, dit geeft een mooie glow. En dit is de hele look;


Maak het af met je favoriete ooglook en lipgloss, en je hebt een naturelle, zongekuste look!

Hopelijk vonden jullie deze tutorial leuk en/of nuttig! Laat een comment achter als je vragen of opmerkingen hebt!


Tot snel!!!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten