zondag 21 juli 2013

Review: Dove Body Lotion Hydro Nourishment!

Hallo lezers!


Ik hoop dat jullie je dezer dagen evengoed vermaken als mij. Het is één aaneenschakeling van een beetje werken, binnen puffen, terrasjes doen en in het zwembad plonzen. Maar tussendoor moet er natuurlijk ook nog tijd zijn om te bloggen!

Vandaag in de review; Dove Bodylotion! Deze kost ongeveer €7,50 voor 250ml. (verkrijgbaar bij de meeste drogisten)



Vaak heb ik na het douchen of badderen een droog of trekkerig gevoel. Ik heb dan soms zelfs 'schrale' plekjes die erg jeuken. Dan komt een bodylotion goed van pas! Deze wit-blauwe verpakking is geschikt voor de normale huid. Dove heeft volgens mij zo'n 4 bodylotions in hun assortiment, en daarnaast ook nog bodymilk en bodycrème. (tipje: beetje bleek? Probeer dan eens de Dove 'Summer Glow'! Bodymilk met een beetje zelfbruiner!)



De geur kan ik omschrijven als 'zacht, maar typisch een bodylotion geurtje'. Het ruikt ook gewoon naar Dove, naar hun klassieke producten. Prima!
De bodylotion is een tikje aan de dunne kant, dus NIET de fles ondersteboven houden en er eens lekker in knijpen. Tenzij je graag dweilt, natuurlijk.
De dop is heel handig, draaidoppen zijn soms wat onhygiënisch. Deze is schoon en makkelijk te openen:



De lotion smeert supermakkelijk uit! Even wijven en hij is volledig in de huid getrokken. Hij laat absoluut geen vettig laagje na!



Laten we wat voor en na foto's bekijken.
Dit zijn van die droge, jeukende plekjes op m'n arm.
Voor:



Na:




Zien jullie het verschil? De plekjes jeuken ook niet meer nadat ik de bodylotion heb aangebracht!
Nu nog een gevoelig plekje, m'n knieën. Ik werk als thuishulp, voornamelijk poetswerk, dus ik zit erg veel op m'n knieën. Ze voelen heel gauw wat ruw aan, en zien er zo ook uit. Mijn mama zegt altijd liefkozend dat ik net een kwajongen ben met die knieën. :)
Voor:



Na:



Ook hier zie ik een duidelijk verschil! Hier lijkt de lotion iets trager in te trekken dan op de rest van m'n lichaam. Dus niet meteen na het insmeren op je knieën gaan zitten, dan schuif je -weet ik helaas uit ervaring- keihard uit! Niet lachen, hoor! ;-)
Maar na een paar minuutjes is het alsnog ingetrokken.


Ik ben danig onder de indruk van deze bodylotion. Heel goedkoop is hij niet, naar mijn 'normen' dan, maar hij doet z'n werk echt prima. Ik ben ook gewoon een budget chick dus bij mij is bijna alles duur.
Ik smeer deze bodylotion bijna elke dag en de plekken blijven gewoon de gehele dag gehydrateerd. Fijn spul!


Conclusie:

Score: 8.5/10

Als ik minpunten moet geven, zou ik zeggen dat de verpakking een beetje 'saai' is. En dat ie niet echt goedkoop is, omdat je er toch best veel van gebruikt.
Maar deze lotion heeft duidelijk veel meer pluspunten!


Hopelijk heb je weer genoten van deze review, tot binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten