zaterdag 20 juli 2013

GetTheLook: Mellow Yellow!

Welkom weer, lieve bloggers!


Ik schrijf dit bericht met een ijskoud blikje Ice Tea binnen handbereik en de ventilator op stand 3!

Ik heb vandaag weer een look voor jullie, de 'Mellow Yellow'!
Ik heb de naam gekozen omdat het een zachte look is, die makkelijk overdag te dragen is. En omdat het gebaseerd is op de kleur geel uiteraard! Geel lijkt een moeilijke kleur om te combineren, en misschien weet jij niet zeker of geel wel jouw ding is?
Probeer dan zeker deze look, door het bruin erbij wordt het ineens een stuk draagbaarder! Misschien wordt je wel positief verrast...
En als je geel een beetje eng vindt, probeer je het gewoon eerst met een andere kleur zoals zachtgroen!

Wat heb je nodig?
Ik heb allemaal kleuren uit het e.l.f. 'Beach Day' palette gebruikt, zoals op de foto hieronder te zien is. Gebruik de producten die jij het fijnste vindt!



-oogschaduwbasis
-heel lichtgele oogschaduw
-gele oogschaduw
-mediumbruine of bronzen oogschaduw
-donkerbruine oogschaduw
-bruin oogpotlood (ik gebruik Essence Longlasting Eye Pencil in Hot Chocolate)
-donkerbruine of zwarte mascara (ik gebruik Essence All Eyes On Me waterproof mascara in zwart)



Hoe doe je dat?

Begin met een primer! Ik gebruik mijn e.l.f. eyelid primer.



Doe de lichtste kleur net onder je wenkbrauw, dit is de highlight.



Breng de gele oogschaduw op je gehele ooglid aan, tot aan de crease. Doe ook wat in de binnenste ooghoek en onder je onderste wimperrand, tot een centimetertje van je binnenste ooghoek.



De mediumbruine of bronzen oogschaduw gaat in de crease. (tipje, als je 'm net een paar millimeter hoger doet, lijken je ogen groter!) Breng de oogschaduw van achter naar voor aan met een 'ruitenwisser' beweging.



De donkerbruine oogschaduw gaat in de buitenste ooghoek. Breng wat aan met een draaiende beweging en 'trek' 'm een beetje naar binnen in de crease. Goed blenden, er 'mag' alleen een schaduw te zien zijn! Breng ook een beetje aan op de onderste wimperrand, tot aan het gele stukje.



Trek een lijntje met het oogpotlood net boven je bovenste wimperrand. Maak ook je onderste wimperrand (waterlijn) bruin met dit oogpotlood. Ook onder je wimperrand mag een beetje, over de donkerbruine oogschaduw heen.



Maak het geheel af met je favoriete mascara!

 


Deze look staat erg mooi met een perzikkleurige blush en dito gloss! Maar ook rode lipstick kan hier goed bij, en het geheel wordt vanwege de zachte ooglook niet te heavy.


Veel experimenteer-plezier en tot snel! XOXO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten