dinsdag 16 juli 2013

FOTD; Kermit Says Hello!

Hoi bloggies!

Dit is mijn eerste FOTD! (= Face Of The Day!)

Ik vertel jullie welke look ik vandaag heb, welke producten ik daarvoor heb gebruikt en hoe ik dat heb gedaan!
Voel je vrij om producten te gebruiken die je thuis hebt! Ik vertel er uiteraard wel bij welke producten ik precies gebruikt heb.

Dit heb je nodig;



-BB Cream, Foundation of Concealer
-Minerale- of Compactpoeder
-Oogschaduwbasis
-Blush (roze)
-Bronzer
-2 kleuren oogschaduw, felgroen en een glimmend of metallic bronze of middenbruin
-oogpotlood (bruin)
-mascara (bruin of zwart)
-lipstick of gloss (roze, bij voorkeur passend bij de blush)

Allereerst beginnen we uiteraard met een schoon en gehydrateerd gezicht.
Het beloofde een warme dag te worden, dan heb ik nooit zo'n zin in veel make up!

Dus ik gebruikte enkel een beetje BB cream (MAX, kleur 'Light') op een paar puistjes en rode vlekjes, alsook langs mijn neusvleugels waar het vaak een beetje rood wordt.


Daarna gebruik ik de Corrigerende Compactpoeder van e.l.f (kleur: 'Rosy Beige'). Deze kwast ik losjes over m'n gezicht, en met name op de T-zone.

Hierna doe ik een beetje Eyelid Primer van e.l.f. op m'n oogleden, tot aan de wenkbrauwen. Ik doe ook een klein beetje onder m'n oog, omdat ik ook daar make up draag.

Ik ga verder met de rest van m'n gezicht, dan heeft de primer even tijd om te drogen. Ik 'shape' mijn gezicht met het Bronzingpoeder van e.l.f. in de kleur 'Matte Bronze'. Ik zuig m'n wangen naar binnen (hallo, visje!) en doe bronzer van ongeveer halverwege m'n wangen tot m'n kaaklijn. Ook op m'n slapen komt een beetje bronzer. Dit vervaag ik met een Kabuki Brush tot er geen 'lijnen' meer te zien zijn. Dit creëert schaduw en maakt je gezicht optisch smaller.

De blush die ik daarna gebruik is de Mineral Blush van de Action. (MAX, kleur 'Rose') Dit doe ik bovenaan het dikste gedeelte van m'n wangen, en zo over m'n jukbeenderen iets schuin naar boven. Deze blush is erg gepigmenteerd, dus ook deze vervaag ik een beetje met de Kabuki!

Dan de ogen;

Ik neem de eerste oogschaduw (Essence; 'Kermit Says Hello'), een prachtig groen! Ik breng deze aan op het gehele ooglid, tot de crease. Hij komt ook in de binnenste ooghoek en een stukje langs de onderste wimperlijn, tot ongeveer halverwege. Dit doe ik met een gewone sponsapplicator! Dan neem ik de shimmery bronzen kleur (Essence, 'Party All Night') en deze breng ik met een oogschaduwkwast (e.l.f.) in de crease aan. Ik breng een beetje extra aan bij de buitenste ooghoek, om wat meer diepte te creëren. Met mijn Smokey Eyes Brush (Essence) blend ik de kleur vanaf de buitenste ooghoek naar binnen toe. Niet te veel! Daarna breng ik nog wat extra 'Kermit Says Hello' aan op het ooglid, want ik wil graag dat de kleur er echt 'uit springt'!


Hierna neem ik een bruin oogpotlood (Essence Longlastig Eye Pencil in 'Hot Chocolate') en trek een dun lijntje langs m'n bovenste wimperrand. Ook langs de onderste wimperrand komt een lijntje, tot waar de groene oogschaduw stopt. Dit lijntje maak ik nog net een beetje intenser er door er met een vleugje van de bronzen oogschaduw over te gaan.
Nu nog een beetje mascara (e.l.f. Defining & Lengthening Mascara, Brown Black) en m'n ooglook is klaar!
Ik vind het heerlijk zomers! Kleurig en toch geschikt voor overdag. In principe valt brons met bruin oogpotlood te combineren met heel veel felle kleuren...probeer het eens met knalblauw, pimpelpaars of fuchsia!

Nu alleen nog wat lipstick (Ik gebruik hier de MAX Longlasting Glossy Lipstick uit m'n review van gisteren.) en klaar is de look!



Vinden jullie 'm leuk?
Tot snel weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten