zondag 14 juli 2013

E.L.F. (eyeslipface) producten review en look! DEEL 1

Hoi blogreaders!


Hoe gaat het met jullie? Hier lekker weer, dus voel me prima!

Vandaag schrijf ik voor jullie een blog over E.L.F.! Dit merk is in sneltempo één van favoriete make-upmerken geworden, door zijn fantastische prijs/kwaliteitsverhouding!
E.L.F. heeft verschillende 'lijnen', gaande van iets duurdere (maar nog steeds goedkoop), tot de Essentiel - lijn van €1-€3.
Belgjes onder ons kunnen de producten hier bestellen, Nederlandse lezeresjes hier. De portokosten zijn ongeveer €5 in België, en €6 in Nederland.

Ik laat jullie vandaag zien welke E.L.F. producten ik allemaal in huis heb, en wat ik er van vind!



Alle producten die ik laat zien kosten €1, tenzij anders vermeld!

 

Beschermende Hydroteint SPF

 

Dit is een getinte moisturizer, mét een zonnefilter factor 15 er in. Handig! Ik heb de kleur 'Rosy Beige'. Er zijn zes tinten beschikbaar.



De moisturizer is een beetje dikker dan je zou verwachten, zelfs dikker dan mijn BB cream van MAX! Ik heb de indruk dat de kleur een tikje oranje is voor mij...wat denken jullie? Hij is verder wel mooi én handig als je haast hebt, of gewoon niet zo'n zin in foundation. Doordat hij zo dik is moet je wel oppassen met het uitsmeren, dat je nergens gekleurde vegen hebt!
Maar ik vind het effect erg leuk én m'n huid voelt prima aan! Ik draag op deze foto alleen de getinte dagcrème en op sommige plekjes wat concealer. (leuk, puistjes of rode vlekjes...)


Corrigerend Compactpoeder


E.L.F. beweert dat deze compactpoeder onzuiverheden behandelt, camoufleert en voorkomt door speciale huidzuiverende bestanddelen. Dezelfde bestanddelen absorberen olie voor een prachtig mat resultaat. Wat een beloftes voor een poedertje van een euro!



Zoals jullie kunnen zien zit er bij het doosje een poederdonsje om het poeder aan te brengen. Let op, want het is makkelijk om op deze manier te veel poeder aan te brengen. Dit geeft een erg 'geplamuurd' effect!



Of de poeder op termijn echt onzuiverheden behandelt kan ik niet zeggen, daarvoor heb ik hem niet lang genoeg. Maar hij doet z'n werk als compactpoeder prima en heeft inderdaad een mooie, matte finish! Deze is ook in de kleur 'Rosy Beige' zoals de moisturizer. Van dit poeder zijn zeven tinten beschikbaar.

Bronzingpoeder voor een gezonde teint




Hier kan ik kort over zijn, prima spul! Ik heb de kleur 'Matte Bronze' en deze is voor mij prima geschikt om te contouren en m'n gezicht mee te shapen! Dit doe ik liever niet met een glitterige bronzer. Ik maak vaak mee dat bronzer in het doosje bruin is en op m'n gezicht oranje, dat heeft deze bronzer dus NIET. De bronzer is in drie kleuren beschikbaar.
Hieronder mijn gezicht geshaped met de bronzer. (ik heb het later uiteraard nog geblend met m'n kabuki brush)

 

*de blush is van 'Essence', een van de enige producten die ik niet van E.L.F. heb gebruikt voor dit artikel! De enige andere is de concealer, deze is van Maybelline.

Eyelid primer




Deze eyelid primer doet mij heel erg denken aan de oogschaduwbasis van de Hema. (waarover je hier meer kunt lezen) De applicator en kleur is zowat hetzelfde, alleen is deze iets vloeibaarder. Ik heb geen foto van de primer op m'n oogleden, simpelweg omdat je het niet ziet. Wat prima is! Ik heb van deze eyelid primer de neutrale kleur, die ook gewoon 'eyelid primer' heet, zonder glittertjes of shimmers. De ooglid primer is in vier kleuren verkrijgbaar, waarvan deze matte en drie kleuren met een glimmertje erin.
De werking is ook ongeveer dezelfde als bij die van de Hema. Het blijft niet héél de dag perfect, maar een werkdag kan er prima mee door!

Oogschaduwpenseeltje




Prima dingetje voor een euro. Doet wat het moet doen. Nothing more, nothing less. :) Speciaal geschikt om in de crease te blenden of kleur op je ooglid te deppen en zo de kleur stapsgewijs intenser te maken.


Waterproof eyeliner

Dit is een eyeliner pen met een vilten tip, wat ik heel handig vind omdat ik hou van mooie streepjes en 'wings' maken. Voor een artikeltje over andere eyeliner pens kunnen jullie hier terecht.



Nou hij maakt een mooi zwart streepje! Het is streepje is ook gewoon vol en echt zwart.
De eyeliner is in acht kleuren beschikbaar!
 Ik had eerst een tijdje de indruk dat ie heel snel opdroogde, TOT ik terug ging kijken op de E.L.F. website en las dat je 'm het beste ondersteboven kunt bewaren! Dat doe ik sindsdien en het scheelt echt een hoop. Ook bij mijn andere eyeliner pens! Handige tip!



Een mooie wing maken is met deze eyeliner pen echt een makkier! Onder m'n oog heb ik ook een streepje getrokken, ongeveer vanaf halverwege m'n oog, en dat een beetje gesmudged. (uitgeveegd) Dit voor een smokey effect.



Heel leuk dus, helaas...is hij volgens mij niet echt waterproof. Zie eindfoto van dit artikel!

Mascara Volume

Over deze mascara ben ik echt erg enthousiast! Ik vind 'm zelfs beter dan de 'beroemde' Great Lash Mascara van Maybelline, zoals je in dit artikel kunt lezen en zien. Ik ga 'm zeker weer kopen als ie op is!


Deze mascara is beschikbaar in twee kleuren, een gewone zwarte en deze Brown Black.


Lipstick



En dan het laatste product, een lippenstift! Dit is de kleur 'Charming'. In de kleur was ik trouwens wel een beetje teleurgesteld, op de site staat duidelijk een donkerperzik/oranje achtige lippenstift afgebeeld, maar deze lipstick is gewoon roze!



Desalniettemin is het wel een prima lippenstiftje voor een euro! En ik vind de kleur zeker niet lelijk. Hij blijft niet superlang zitten, maar dat belooft hij ook niet. Het opbrengen gaat prima, de pigmentatie is goed en hij droogt m'n lippen niet uit.
Deze lipstick is er in twaalf tinten!

Eindlook met alle E.L.F. producten;


Het eindoordeel.




Deze laatste foto is genomen aan het einde van de dag. Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien. (ik vind het zo moeilijk om make up goed op de foto te krijgen) De blush en bronzer zie ik nog goed, wat betekent dat de hydroteint en compactpoeder er ook nog prima opzitten!



De primer zit een beetje in m'n crease, daar had ik wel minder last van toen ik er oogschaduw overheen had. Dit is enkel oogschaduwprimer en eyeliner!
Heel jammer dat de eyeliner er niet meer zo goed opzit. Dat risico loop je natuurlijk met een wing op een vrij warme dag, maar aangezien het product claimt waterproof te zijn verwacht je wel dat het blijft zitten. Ik merk wel dat deze eyeliner met een foundation of BB cream als basis beter blijft zitten!

Voor de rest ben ik eigenlijk SUPER tevreden van deze producten. Ik bedoel, kom op, ze kosten 1 EURO per stuk! Ze hebben uiteraard ook iets duurdere producten, maar het is dan ook een erg groot assortiment wat ze aanbieden. Ik ben erg benieuwd of de duurdere producten echt van nog aanzienlijk betere kwaliteit zijn.

Ik wil jullie aanraden het te proberen, voor dit geld kan je je er bijna geen buil aan vallen, toch?! Ik word al helemaal hebberig als ik weer op de website kom. :)
Binnenkort komt er nog een blog met E.L.F. producten online, zodra ik m'n volgende pakketje heb ontvangen...en uitvoerig getest, natuurlijk! Vandaar ook de 'DEEL 1' in de titel. :) Ik hoop dat jullie even nieuwsgierig zijn als mij!

Tot snel!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten